اخباراخبار ویژه

طرح «شیفت» تدبیری برای دیپلماسی اقتصادی ایران است/ تصویب دغدغه دانشگاهیان در خصوص مالیات پژوهش‌های دانشگاهی

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی در نشست با اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان:

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طرح «شیفت» را تدبیری برای دیپلماسی اقتصادی ایران دانست و گفت: این طرح توسط یکی از نخبگان دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح و با تأکید رهبر معظم انقلاب توسط بنده در مجلس دنبال شد و به تصویب رسید.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین میرزایی در نشست با اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقداماتی که طی چهار سال اخیر در حوزه دانشگاه پیگیری شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب منویاتی دارند که سعی کردیم در چهار سال اخیر، آن‌ها را در حد توان خود در مجلس دنبال کنیم، به یاری خدا تصمیم‌های بزرگی نیز در این مدت بر میز قانون نشاندیم که در این راستا، دانشگاه صنعتی اصفهان منشأ سه اقدام موثر بوده است.
وی افزود: از جمله تصمیماتی که در مجلس گرفته شد، تغییر در نحوه دریافت مالیات پژوهش‌های دانشگاهی بود، با توجه به اینکه تأکید شد که افزایش پلکانی مالیات پژوهش‌های دانشگاهی مضر است به درخواست اساتید پیگیری کردیم تا مالیات به روش قبل یعنی ۵ درصد، دریافت شود و این موضوع در قانون بودجه سال آینده قرار گرفت.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دانشگاهیان این است که در کشور به رشته‌های علوم پایه توجه کمتری شده است، گفت: اساتید دانشگاه در خصوص بی‌توجهی به رشته‌های علوم پایه مانند فیزیک، شیمی، ریاضی و… مطالباتی داشتند و تأکید می‌کردند که در صورت ادامه این روند، آینده علمی کشور دچار بحران می‌شود، این موضوع را در قالب تذکری کتبی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه کردیم که از سوی وی برای حل این مسئله استقبال صورت گرفت.
وی با اشاره به جایگاه و نقش دانشگاه در حل مسائل کلان کشور تصریح کرد: امروز از افتخارات دانشگاه صنعتی اصفهان طرحی است که از سوی یکی از نخبگان این دانشگاه مطرح و با تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص پیگیری و عملی شدن آن، توسط بنده در مجلس دنبال و به حکمی قانونی تبدیل شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی بیان کرد: معتقد هستیم شبکه یکپارچه فراوری و ترابری با نام اختصاری «شیفت» می‌تواند تدبیری برای آینده دیپلماسی اقتصادی ما به نسبت توانمندی‌هایمان و کشورهای همسایه و قطب‌های اقتصادی باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا