مصاحبه

تولید برق به قیمت تهدید سلامت مردم عاقلانه نیست

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشدید آلودگی هوای اصفهان به دلیل مازوت‌سوزی اظهار کرد: نیروگاه از طریق مازوت‌سوزی برق تولید می‌کند اما سلامت مردم را دچار خدشه و نقصان کرده است و این عاقلانه و بخردانه به نظر نمی‌رسد که برای تولید برق، زندگی و سلامت مردم را به خطر بیندازیم.

وی از ارسال تذکر کتبی در این زمینه برای وزیر نیرو در هفته گذشته خبر داد و افزود: این تذکر را تعدادی از نمایندگان مجلس از نقاط گوناگون کشور نیز امضا کردند همچنین با معاون پارلمانی وزیر نیرو نیز مذاکره شد و خواستار اصلاح این مشی تولید برق به قیمت از بین رفتن سلامت مردم شدیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواستار تدبیری برای تولید برق و در عین حال تضمین سلامت مردم شد و گفت: تولید به این شیوه قابل قبول است اما بین تولید برق و سلامت مردم، به‌طور مسلم سلامت اولویت نخست است و به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیری در این مسائل گسترده‌تر و بزرگ‌تر از سطح استانی است.

وی تصریح کرد: این تصمیمات در حد دولت و برخی مراجع بالاتر است و در صورتی که انتقادی در این زمینه وجود دارد، باید با همان مراجع تصمیم‌گیر مطرح شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا